Jsem fanda na robotické spotřebiče, mám jich doma docela hodně. Předně si myslím, že by se měly psát recenze až po roce, a tedy ne po týdnu, jelikož se pravé technické problémy projeví až časem. Mám doma robotické vysavače, mám doma i roombu robotický vytírač, ale štval mě čas strávený nad pouštěním robotů za sebou. Mám za sebou i roombu combi, tedy vysavač s vytíračem, kde funkce vytírání je přes uvolňování vody na zem a stíráním kousku hadřičky. U tohoto comba jsem si dokonce všimla velmi nízkého výkonu na vysávání. Proto jsem riskla nákup téhle mašiny X20+. Je nutné zdůraznit, že mašina funguje jen na 1 patře domu, zkoušela jsem přenést mašinu do druhého patra, ale tam se točila jen dokola a hledala základnu a nerozjela čištění. Tedy buď člověk koupí 2 mašiny na 2 patra nebo druhé patro řeší jinak. Před každým rozjetím vypere hadry, natáhne vodu a jede. Vnímám, že se vrací do základny každých 10-14 m2 a vypustí špinavou vodu, napustí čistou vodu a vypere hadry. Tedy, vysavač musí mít pořád vlastní dojezd na základnu, nesmíte mu zavřít dveře a nechat ho v místnosti. Přemýšlela jsem, jak to budu dělat v zimě, když mám část přízemí v zóně zádveří a technické místnosti, tuto zónu držím míň vytápěnou a izoluju ji dveřmi, jakmile tyto dveře ale zavřu, zas robot bude bez dosahu na základnu a začne se točit. Tedy fakt, že to je automat, mě malinko omezuje v mojí zvyklosti používání. Co je na robotu sympatické, je styl mopu, kdy 2 kotouče čistí a otáčejí se dokola, to je zcela jiný systém mopování, než má většina vytíračů. Líbí se mi výstup mopování na dlažbě, kterou mám v celém přízemí. Po mopování chodím fascinovaně vylívat nádrž na špinavou vodu a voda je šedá. Do nádrže na čistou vodu nalévám i prostředek na mytí podlahy, byť to výrobce zakazuje, je to šetrný přípravek, který mám vyzkoušený z minulosti na jiných robotech, které jim neškodí. Robot má 4 intenzity vysávání a na hladkých podlahách se používají jen první 2 intenzity, překvapilo mě, jak je to tiché. Nejhlasitější je pak ta technická přestávka robota, kdy natahuje zásobník prachu a vypouští a pere hadry. Jelikož je pro mě nákup robotů něco jako nákup hračky, nemám vysoké očekávání a nezboří se mi svět, když po 2 letech půjdou na robotický hřbitov. Kde vnímám slabinu je, že se k vodě ve vysavači nedostanu, asi se to napouští přes dírky, tedy těžko říct, jaké bude mikrobiologické klima uvnitř vysavače. Na závěr řeknu, že netuším, jak může být na trhu současně Xiaomi a Roborock za 31 tis korun, podle všeho mají stejné náhradní díly a vyrábí se ve stejné fabrice, takže nerozumím rozdílu v ceně.
Vaše dotazy
Vložit dotaz
Radovan Hruška 19. 5. 2025
Xiaomi robot vacuum 20max
Dobry den,muze mi nekdo poradit,vysavač najede do stanice ale nenabíjí hned jede pryč a zkouší to znova ale nic,nepomáhá ani restart,pak to jde párkrát ale pak zase to samé,po ručním vloženi do stanice a zvednutí předku asi o 6cm začne nabíjet ale jak položím přestane,
Reagovat
Dobrý den,
doporučujeme zaslat vysavač do servisu – vypadá to na problém s kontakty nebo základnou.
S pozdravem Robotworld
Reagovat
Marta 18. 5. 2025
Hlučné vysávání
Dobrý den,
po asi 3 měsících používání začal robotický vysavač vydávat příliš velký (až nepříjemný) zvuk při vysávání, a to už při nejnižším stupni sání. Nepřipadá tady v úvahu ho spustit ve večerních hodinách. Čím by to mohlo být? Filtr je čistý.
Děkuji.
Reagovat
Dobrý den,
doporučujeme zkontrolovat, zda není něco namotaného u hlavního kartáče – to bývá častá příčina zvýšené hlučnosti. Pokud je vše čisté a problém přetrvává, doporučujeme vysavač zaslat na reklamaci k prověření.
S pozdravem Robotworld
Reagovat
Verr 4. 5. 2025
Vysavač Xiaomi
Dobry den, vysavač nám dlouho vysává i vytírá a dokáže jen 5 minut jezdit dokola na jednom místě.
Reklamaci nám zamítli a dnes po prvním spuštěni od reklamace jezdi opět blbě.
Za 29minut vytřel a vysál 5m2, prosím jak postupovat dále ?
Reagovat
Dobrý den,
doporučujeme vše vyčistit, vyresetovat a pokdu se stav nezmění, obrátit se opět na servis s reklamací. Krásný den
Reagovat
Hana Fialová 29. 4. 2025
přestal odčerpávat vodu
Dobrý den,
robot přestal odčerpávat špinavou vodu do nádoby, Prosím o radu.
Děkuji
Reagovat
Dobrý den,
je potřeba vše vyčistit dle návodu a pokud ani toto nepomůže, doporučujeme servisní prohlídku. Krásný den
Reagovat
Petra 25. 4. 2025
Přestal vysávat
Dobrý den, od léta máme vysavač, již byl na reklamaci po tydnu - napájecí kabely. Nezajjíždel do stanice). Nyní přestal vysavat, jezdi,ale drobky nesebere. Zkousela jsem vyčistit kartáče, ale vše mi přislo ok. Když ho zvednu v "akci", zda bych zkontrolovala, zda má tah, tak se hned vypne.
Dále se chci optat, zda existuje nejaké video nebo manuál, jak ho čistit?
Děkuji
Reagovat
Dobrý den,
pokud nemá vysavač tah aby posbíral drobky, může být problém s motorem. Zašlete ho prosím na reklamaci.
S pozdravem Robotworld
Reagovat
Veronika 8. 4. 2025
Smrad z vysavače
Dobrý den,
Prosím o radu mam vysavač x20+, drive zvládl vysát i vytřít byt o velikosti 3+1 během cca 60-80 minut, po půl roce běžného používání mu to trvá 120-140 minut.
Další problém, který me štve mnohem vic je, ze z vysavače jde smrad ( jako když necháte někde dlouho špinavé a mokré prádlo)
Smrad z něj jde při kterékoliv aktivitě (vytírání, vysávání)
Budu moc rada za odpověď.
Reagovat
Dobrý den, doporučujeme zkontrolovat nastavení režimu úklidu, v aplikaci je možné vybrat 1z4, to může být příčinou delšího vysávání. U vysavače i stanice je nutná určitá údržba nádob, valchy, mopů atd.. Doporučujeme provést údržbu stanice i vysavače, kterou naleznete v manuálu na straně č. 9-10. Krásný den
Reagovat
Jan 7. 4. 2025
Omni stanice
Dobrý den, jak velká je ommi stanice na vrchu stanice a kolik dole s nájezdovou lištou?
Reagovat
Dobrý den, stanice Xiaomi Robot Vacuum X20+ má rozměry 586 × 427 × 340 mm (výška × šířka × hloubka). Stanici je třeba umístit ke stěně na vodorovnou a tvrdou podlahu, například na dřevěnou nebo dlaždicovou podlahu. Kolem ní musí být dostatek volného prostoru: více než 0,82 m na výšku, více než 1,93 m na délku a více než 0,44 m na šířku. Omni stanice se musí nacházet v oblasti s dobrým pokrytím signálem Wi-Fi a poblíž elektrické zásuvky, poté ji připojte k napájení. Krásný den
Reagovat
kristýna 4. 4. 2025
zrcadla a mapování
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat. Vysavač zmapoval celý byt, v ložnici máme velkou skříň se zrcadlem...v aplikaci je to zrcadlo udělané jako další místnost. dá se nějak z mapy aplikace odstranit?
Děkuji
Reagovat
Dobrý den, pokud je robot u zrcadla zmatený, doporučujeme u něj v aplikaci vytvořit virtuální zeď. Krásný den
Reagovat
Hanka 3. 4. 2025
Časovač
Dobrý den, poradíte mi prosím, kde přesně v aplikaci najdu časovač úklidu? U původního modelu Xiaomi S5 jsme měla v aplikaci pozici Timer, kde jsem vše nastavila, ale u modelu X20+ ho nikde nevidím.
Děkuji za radu.
Reagovat
Dobrý den, u modelu X20+ byste to měla najít v nastavení pod "scheduled cleanup". Krásný den
Reagovat
Iveta 27. 3. 2025
čidlo hladiny vody
Dobrý den,
prosím je možné dokoupit čidlo hladiny vody do nádobky na čistou vodu?
Děkuji, Iveta
Reagovat
Dobrý den,
v případě zájmu těchto dílů je potřeba se obrátit přímo na servis, nejedná se o volitelné příslušenství. Krásný den
Reagovat
zobrazit všechny dotazy 128