Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Ozobot v pěti výukových lekcích pro školáky

V následujícím článku vás čeká 5 výukových lekcí, prostřednictvím kterých se s Ozoboty nejen seznámíte, ale i naučíte pracovat. Jsou určeny pro školní výuku. Na konci popisu každé lekce najdete odkaz pro její stažení ve formátu PDF. 

Rady a tipy 20. 11. 2018

Ozobot v pěti výukových lekcích pro školáky

Ozobot, základní trénink – lekce č. 1 (obecné seznámení s Ozobotem a ozokódy)

Tato lekce je výborná na to, aby se žáci s Ozobotem nejprve seznámili. Studenti se naučí, jak Ozobot vnímá své okolí, a jakým způsobem se v něm pohybuje. Mimo jiné si nastudují i zadávání ozobotových příkazů pomocí ozokódů, což jsou barevné kódy, na které Ozobot reaguje. Celková délka této lekce je cca 60 minut.

ozobot výukové lekce

Odkaz na stažení celé výukové lekce č. 1 v PDF >> ZDE

Ozobot, základní trénink – lekce č. 2 (ovládání Ozobota a používání ozokódů)

Studenti se naučí Ozobota ovládat a směrovat pomocí ozokódů. Také se zde dozví, jak používat Ozobota na tabletu. Příklady a dráhy v této lekci jsou založeny na matematice, ukáží však studentům i základy statistiky. Celková délka této lekce je cca 60-120 minut.

ozobot výukové lekce pro školy

Odkaz na stažení celé výukové lekce č. 2 v PDF >> ZDE

Ozobot, základní trénink – lekce č. 3 (bližší specifikace ozokódů, základy kombinatoriky a optimalizace)

Studenti se lépe naučí porozumět tomu, jak používat blikající a statické ozokódy. A to jak na papíře, tak na digitálních obrazovkách. Také se seznámí se základy kombinatoriky a optimalizace. A nakonec přijde zábavné cvičení s názvem „bludiště obchodního cestujícího“. Celková délka této lekce je od cca 60 minut až do několik vyučovacích hodin.

ozobot bit lekce studijní

Odkaz na stažení celé výukové lekce č. 3 v PDF >> ZDE

Ozobot, základní trénink – lekce č. 4 (základy programování, seznámení s aplikací OzoGroove)

Tato lekce ukáže studentům základní kroky programování. Pomocí aplikace OzoGroove se naučí, jak rozložit geometrické obrazce a naučit Ozobota, aby se podle nich pohyboval. Jako poslední úkol musí studenti nastavit program tak, aby Ozobot tancoval. Celková délka této lekce je cca 60-120 minut.

výukové lekce pro ozoboty

Odkaz na stažení celé výukové lekce č. 4 v PDF >> ZDE

Ozobot, základní trénink – lekce č. 5 (základy informační technologie, práce s aplikací OzoGroove)

Tato lekce seznámí studenty se základy informační technologie, programování a funkcí. Studenti mají za úkol v bezplatné aplikaci OzoGroove vyrobit, opravit a spustit program složený z různých funkcí tak, aby Ozobot vytvořil svým pohybem písmena OZO. Celková délka této lekce je cca 60-120 minut.

učení se práce s ozobotem

Odkaz na stažení celé výukové lekce č. 5 v PDF >> ZDE

Školní předměty, ve kterých se zmiňované lekce doporučují probírat: robotika, matematika, informační technologie.

Souhrn lekcí ke stažení:

Produkt byl přidán do košíku

Zavřít

Do košíku

Doprava ZDARMA!

Produkt přidán k porovnání

Zavřít

Porovnat vše